קנגל רועה טורקי
ארץ מקור
טורקיה
משקל ממוצע
45-60 ק”ג
גובה ממוצע
70 – 80 ס”מ
רמת אנרגיה
גבוהה
תוחלת חיים
10-12 שנים

שם הכלב: קנגל רועה טורקי

קנגל-רועה-טורקי

מאופיין בגודלו ובחוזקו המרשימים, הקנגל הוא שומר טבעי. עם מבנה שרירי ופרווה כפולה עבה, כלבים אלה מצוידים היטב לעמוד בתנאי מזג אוויר קשים תוך הגנה על עדרם. המסכה השחורה הייחודית שלהם מוסיפה למראה הבולט שלהם.

מעבר לתכונות הפיזיות שלהם, מה שבאמת מייחד את הרועה אנטולי הוא נאמנותו הבלתי מעורערת ואופיו המגן. כלבים אלה יוצרים קשרים עמוקים עם משפחותיהם והם מסורים בחירוף נפש לטענותיהם. בין אם זה כבשים, עיזים או אפילו ילדים, הקנגל יעשה מאמצים רבים כדי להבטיח את שלומם.

האינטליגנציה והחשיבה העצמאית של הקנגל הופכים אותם ליעילים ביותר בתפקידם כרועים. יש להם יכולת מולדת להעריך איומים במהירות ולהגיב בהתאם. זה הופך אותם לא רק לאפוטרופוסים מצוינים אלא גם לשותפים אמינים למי שמעריך ביטחון ושקט נפשי.

בעוד ששימש באופן היסטורי בעיקר באזורים כפריים של טורקיה למטרות רעיית צאן, הפופולריות של הרועה אנטולי התפשטה ברחבי העולם בשנים האחרונות. הם מצאו בתים במקומות שונים בעולם שבהם הם ממשיכים להצטיין כחיות מחמד משפחתיות, כלבי עבודה בחוות או חוות, ואפילו כחיות טיפול בשל אופיים העדין.

מראה חיצוני

אחד המאפיינים המובהקים של הקנגל הוא גודלו. כלבים אלה גדולים ומרשימים, עם משקל זכרים בדרך כלל בין 50 עד 66 ק”ג והנקבות 41 עד 54 ק”ג. גובהם יכול להגיע עד 80 סנטימטרים בכתף.

הפרווה של הקנגל הוא מאפיין בולט נוסף. היא עבה, צפופה ועמידה בפני מזג אוויר, ומספקת הגנה מצוינת מפני אקלים קשה. הפרווה מגיע בגוונים שונים של חום או שזוף, לעתים קרובות עם “מסיכה שחורה” סביב הלוע שלהם, מה שמוסיף למראה הבולט שלהם.

ראשם הרחב כולל קו לסת חזק ועיניים כהות בצורת שקד. האוזניים של הרועה אנטולי בינוניות ומוצבות גבוה על ראשן, ומוסיפות אלמנט של אלגנטיות למראה הכללי שלהן.

תכונות אופי

הרועה הטורקי ידוע באינסטינקטים המגנים שלהם. יש להם תחושת נאמנות חזקה כלפי משפחתם והם יעשו מאמצים רבים כדי להגן עליהם מפני כל איום נתפס. זה הופך אותם לכלבי שמירה מצוינים, שכן הם תמיד ערניים ומוכנים לפעול בעת הצורך.

עוד מאפיין ראוי לציון של הרועה האנטולי הוא האינטליגנציה שלו. כלבים אלו ניתנים לאילוף גבוהים ובעלי יכולת נלהבת להבין פקודות במהירות. האינטליגנציה שלהם בשילוב עם האינסטינקט המובנה שלהם לרעייה הופכת אותם לכלבי עבודה בעלי הסתגלות שיכולים להצטיין במשימות שונות.

בריאות

בעיה בריאותית נפוצה אחת שכלבי קנגל עשויים להתמודד איתה היא דיספלזיה בירך. מצב זה מתרחש כאשר מפרק הירך אינו מתפתח כראוי, מה שמוביל לאי נוחות ובעיות ניידות. פעילות גופנית סדירה ושמירה על משקל בריא יכולים לעזור להפחית את הסיכון למצב זה.

דאגה בריאותית נוספת לכלבי קנגל היא אנטרופיון, מצב שבו העפעף מתגלגל פנימה, גורם לגירוי ולנזק אפשרי לעין. בדיקות עיניים סדירות על ידי וטרינר יכולות לסייע באיתור בעיה זו בשלב מוקדם ולמנוע סיבוכים נוספים.

בנוסף, ידוע כי לקנגלים יש סיכון גבוה יותר לפיתול קיבה

תזונה

כגזע גדול ופעיל, תזונה נכונה חיונית לרועה הטורקי. חשוב לספק להם תזונה מאוזנת העונה על הצרכים התזונתיים שלהם. מזון לכלבים איכותי המכיל בשר אמיתי כמרכיב העיקרי הוא בחירה טובה. בנוסף, זכור כי קנגלים נוטים להרגיש נפיחות, ולכן עדיף להאכיל אותם בארוחות קטנות יותר לאורך היום במקום ארוחה אחת גדולה. הקפד להתייעץ עם הווטרינר שלך כדי לקבוע את שגרת האכלה וגודל המנות הטובים ביותר עבור הרועה האנטולי שלך.

רמת אנרגיה

בכל הנוגע לרמות האנרגיה, כלב הרועה הטורקי קנגל ידוע בסיבולת המרשימה שלו. גזע מפואר זה ידוע ביכולתו לעבוד ללא לאות בשטח המחוספס של טורקיה.

כלב קנגל מאופיין במבנה חזק ושרירי, המאפשר לו לבצע משימות שונות בקלות. בין אם זה רעיית בעלי חיים או מגן על הטריטוריה שלו, גזע זה מצטיין הן בחוזק פיזי והן בזריזות נפשית.

משפחה
כלבי רועים אנטוליים
שגרת טיפוח

לקנגל יש פרווה כפולה מקסימה שדורשת הברשה קבועה כדי לשמור עליה במצב טוב. שימוש במברשת חלקה יעזור להסיר כל שיער עודף. יש להם גם פרווה עבה סביב אזור הצוואר , מה שעשוי להזדקק לתשומת לב נוספת. בנוסף, לקנגל חשוב לבדוק ולנקות את האוזניים שלהם באופן קבוע כדי למנוע זיהומים כלשהם. לבסוף, אל תשכחו את הציפורניים שלהם! גזירת ציפורניים כל כמה שבועות חיונית לנוחותם ולרווחתם הכללית.

היסטוריה

סיפורו של כלב הרועים קנגל מתחיל בטורקיה, שם משערים שהגזע התגלה לראשונה במחוז קנגאל שבמחוז סיוואס. כמה דיווחים על ההיסטוריה של הגזע אומרים שכפריים מקומיים היו מגדלים את הכלב כדי להדוף דובים וטורפים אחרים. כלבי רועים קנגל הוכיחו את עצמם במהירות כשומרי בעלי חיים מצוינים. הגזע הוצג לארצות הברית בשנת 1985 על ידי ג’ודית ודיוויד נלסון. עד היום נותרו חילוקי דעות בשאלה האם כלב הרועה קנגל וכלב הרועה האנטולי הם גזעים זהים או נפרדים.

אילוף

איטי אך בוגר, אינטליגנטי ועצמאי, אימון הקנגל דורש קשר חזק הבנוי על יסודות של אדיבות, עקביות וסבלנות. זה לא כלב להציק לו או להכשיל אותו לכדי כניעה, ניסיונות לעשות זאת יסתיימו רע. במקום זאת שימו לב לבניית היסטוריה של חיזוקים כך שהקנגל שלכם יאמין שאתם האדם הכי כיף, מעניין ובטוח להיות בסביבה.

הקדישו תשומת לב רבה לסוציאליזציה מוקדמת והוראת “אליי” טובה כי הניהול תמיד צריך להיות בראש מעייניכם. לא סביר שיסלחו לכלבים בסדר גודל כזה על טעויות, ולכן הבעלים חייבים לנהל אותם בזהירות רבה.

שאלות ותשובות

מה זה קנגל?

הקנגל, הידוע גם בשם כלב הרועה האנטולי, הוא גזע גדול וחזק שמקורו בטורקיה. הם ידועים באינסטינקטים המגנים שלהם, בנאמנותם ובכוחם המרשים.

מה הטמפרמנט של קנגל?

קנגלים ידועים בהתנהגותם הרגועה והמורכבת. הם אינטליגנטים, עצמאיים ומגנים בחירוף נפש על משפחתם וטריטוריה שלהם. הם גם עדינים ומלאי חיבה לבעליהם אך יכולים להיזהר מזרים.

האם קנגל הם כלבי שמירה טובים?

כן, קנגלים הם כלבי שמירה מצוינים בשל האינסטינקטים המגנים והטבע הטריטוריאלי שלהם. הם ערניים ביותר, מה שהופך אותם ליעילים בהרתעת איומים פוטנציאליים על ביתם ומשפחתם.

חטיפים לכלבים:

4 חטיפים לכלב סופר סנאק ברווז Super Snack

50.00

4 חטיפים לכלב סופר סנאק עוף Super Snack

50.00

4 חטיפים לכלב סופר סנאק סלמון Super Snack

50.00
עוד
עוד
דילוג לתוכן