קולי
ארץ מקור
סקוטלנד
משקל ממוצע
27-34 ק”ג
גובה ממוצע
61-66 ס”מ
רמת אנרגיה
בינונית
תוחלת חיים
14-16 שנים

שם הכלב: קולי גס-שיער

במקור שימשו ככלבי רועים בסקוטלנד ובצפון אנגליה, לכלב הקולי המחוספס יש פרווה ארוכה יפה וצבעונית בעלת מרקם מחוספס המזוהה עם הגזע המדהים הזה.

 

הידוע באינטליגנציה וקלות האימון שלהם, תכונת האישיות של הקולי המפורסמת ביותר היא מסירות לבעלים ואחריה אהבתם לילדים. המאפיינים הבסיסיים הללו הפכו את כלב הקולי גס שיער לגזע המושלם לככב בתור לאסי.

מראה חיצוני

כלב גדול, עם מסגרת דקה באופן טבעי, כלומר הם פחות כבדים ממה שהם נראים,הקולי גס שיער ניתן לזיהוי בקלות, על ידי ראשו הזוויתי, הלוע הארוך , עיניים בצורת שקדים ופרוותו השופעת. פרווה כפולה קצרה ודחוסה שמגיעה במגוון צבעים הופכת אותם למתאימים לרוב אקלים

תכונות אופי

קולי גס שיער הם בעלי אישיות מתוקה,מושכת ואינטליגנציה גבוהה. הם בדרך כלל מאוד אוהבים, נאמנים ואמינים. כמו כל גזע, ישנם מקרים של טמפרמנט ביישני מאוד ותוקפנות, אך אלה נוטים להיות נדירים.

בריאות

בדרך כלל כלבים בריאים, אך הם עלולים להיות מועדים לבעיות בריאותיות מסוימות, כגון דיספלזיה של מפרק הירך, דיספלזיה במרפק ואנומליה בעיניים של קולי.

תזונה

כמה הכלב הבוגר שלך אוכל תלוי בגודלו, גילו, מבנה גופו, חילוף החומרים ורמת הפעילות שלו. כלבים הם אינדיבידואלים, בדיוק כמו אנשים, ולא כולם צריכים את אותה כמות מזון. איכות המזון שאתה קונה גם עושה את ההבדל – ככל שהמזון לכלבים טוב יותר, כך הוא יתקדם לקראת הזנת הכלב שלך ותצטרך לשים פחות ממנו לתוך הקערה של הכלב שלך.

רמת אנרגיה

קולי מסתגל היטב למגוון של סביבות ביתיות, כל עוד יש להם שפע של פעילות גופנית יומיומית. הם נהנים להירגע בבית עם המשפחה, כמו גם לרוץ ולשחק בחוץ.

משפחה
רועה
שגרת טיפוח

לקולי יש פרווה כפולה יוקרתית הדורשת תשומת לב קבועה (אך גם מעניקה זמן לחיבור נהדר). המועדון האמריקאי לכלבנות ממליץ על הברשה פעם בשבוע לפחות לתחזוקה.

היסטוריית קולי גס-שיער

הקולי הוא יליד סקוטלנד, בעיקר מאזורי היילנד. כונה גם קוליס, קולי, קואלי וקולי, שמות שכנראה נובעים מקול, המילה האנגלו-סקסית לשחור. יש היסטוריונים שחושבים, עם זאת, שהשם מגיע מהקולי, הכבשה הסקוטית שחורת הפנים, שעליה נהג כלב הקולי לשמור. קולי מקוריים היו קרובים יותר בגודל ובצורה לבורדר קולי של היום, והם היו בעיקר שחורים.

יכולת הרעייה הייתה חשובה יותר מהמראה החיצוני, ולכן הכלבים מגוונים מאוד במראה. נוודים הביאו כלבים למה שהיא כיום דרום אנגליה, ומאלה יצא כלב קשוח ואינטליגנטי שנהג לרעות כבשים, בקר, עיזים וחזירים.

כמה היסטוריונים אומרים שאבותיו הספציפיים של הקולי הובאו לאיים הבריטיים על ידי כובשים רומיים, לפני כאלפיים שנה. המלכה ויקטוריה מיוחסת להצלת קולי מאפילה. בשנת 1860, היא ביקרה באחוזתה בסקוטלנד והתאהבה במראה הטוב ובטמפרמנט העדין של הקולי שראתה. היא הביאה חלק לאנגליה, וכך החלה האופנה הראשונה של הקולי.

לא עבר זמן רב עד שהכלבים הוצגו וגדלו למען מראה טוב ולא ליכולת עבודה. הם הוצגו לראשונה בשנת 1860 בתערוכת כלבים בברמינגהם, אנגליה, בכיתה הגנרית הידועה בשם “כלבי כבשים סקוטיים”. קולי אחת, בשם אולד קוקי, שנולדה ב-1867, מיוחסת לסוג האופייני של הקולי גס שיער המוכר כיום, ומאמינים שהיא אחראית להחדרת צבע פרווה סייבל לגזע.

בשנת 1879 יובא הקולי הראשון לארצות הברית. מועדון הקולי של אמריקה הוקם ב-26 באוגוסט 1886, מה שהופך אותו לאחד ממועדוני הכלבים העתיקים ביותר.

חטיפים לכלבים:

4 חטיפים לכלב סופר סנאק ברווז Super Snack

50.00

4 חטיפים לכלב סופר סנאק עוף Super Snack

50.00

4 חטיפים לכלב סופר סנאק סלמון Super Snack

50.00
עוד
עוד
דילוג לתוכן