דני ענק
ארץ מקור
גרמניה
משקל ממוצע
64-79 ק”ג
גובה ממוצע
76-81 ס”מ
רמת אנרגיה
בינונית
תוחלת חיים
7-10 שנים

שם הכלב: דני ענק – Great Dane

דני ענק הוא נינוח, והוא תענוג מוחלט לחיות איתו, אבל להחזיק כלב בגודל, משקל וחוזק כה מרשימים זו מחויבות שאסור להכנס אליה בקלילות.

גזע זה הוא גזע הכלבים הגבוה בעולם, והם יכולים לשקול עד 80 ק”ג. הדנים הגדולים ידועים כעדינים וסבלניים לילדים, והם גם אינטליגנטים מאוד וקלים לאימון.

הדנים הגדולים הם במקור מגרמניה, והם גודלו לצוד חזירי בר. הם עדיין ידועים באתלטיות ובכוח שלהם, אבל הם גם כלבים מאוד עדינים ואוהבים. הם מהווים בני לוויה נהדרים עבור אנשים מכל הגילאים, והם בטוח יביאו שמחה לכל משפחה.

מראה חיצוני

בגובה של לפחות 80 ס”מ, הדנים מתנשאים מעל רוב הכלבים האחרים וכאשר הם עומדים על רגליהם האחוריות, הם גבוהים מרוב האנשים. הענקים העוצמתיים הללו הם ההגדרה של אלגנטיות ואיזון, עם ההליכה האצילית שלהם. הפרווה מגיעה בצבעים ובדוגמאות שונות, אולי הידוע ביותר מהן הוא דוגמת הטלאים בשחור-לבן.

תכונות אופי

דנים ענק הם כלבים עדינים, מלאי חיבה ומעולים עם ילדים. הם להוטים לרצות, מה שהופך את האימון לקל. למרות שהם ידידותיים לאורחים, הם יכולים להיות מגוננים בעת הצורך. סוציאליזציה היא חיונית, כולל אימון כגורים וחשיפה לאנשים ומקומות שונים. טיולים וביקורים קבועים של חברים עוזרים להם לפתח מיומנויות חברתיות חזקות.

בריאות

דני ענק הם בדרך כלל בריאים, אבל הם יכולים להיות מועדים לתנאים בריאותיים ספציפיים. אלה כוללים בעיות התפתחות הקשורות לתזונה, דיספלזיה של מפרק הירך, פיתול קיבה מסכן חיים (נפיחות), סרטן עצמות ומחלות לב שונות. אם יש צורך בניתוח, חיוני לפנות למנתח מנוסה עם כלבים מגזע ענק ולבקש בדיקת דם קדם ניתוחית מקיפה.

תזונה

האכלת גור דני ענק שגדל במהירות דורש תשומת לב מיוחדת. עליהם להימנע ממזון גורים רגיל, לבחור במזון גורים מגזע גדול כדי למנוע עושר יתר ולהימנע מתוספי סידן. התייעץ עם וטרינר או תזונאי לקבלת המלצות מותאמות אישית. בדרך כלל, מנות יומיות נעות בין שלוש לחמש עשרה כוסות על סמך גיל ומין, עם שלוש ארוחות מדי יום עד גיל ארבעה עד חמישה חודשים, ולאחר מכן שתי ארוחות לכל החיים. לעולם אל תאכיל אותם רק פעם אחת ביום. לפרטים נוספים, עיין בהנחיות ההזנה על גב שק האוכל.

רמת אנרגיה

לדני ענק, למרות גודלם, יש אופי נינוח והם נהנים לשבת בתוך הבית. הם דורשים הליכה יומית או גישה לחצר מרווחת לזמן משחק. בוגרים זקוקים ל-30 עד 60 דקות של פעילות גופנית, בעוד לגורים ולמתבגרים צריכים להיות כ-90 דקות פעילות מדי יום. למרות שהם בדרך כלל לא קופצים, רצוי שתהיה להם גדר של 2 מטרים אם אתה מתכנן להחזיק אותם בחצר.

משפחה
כלבי עבודה
שגרת טיפוח

דני ענק משירים הרבה, אבל שמירה על הפרווה שלהם היא פשוטה עם הברשה רגילה באמצעות מברשת. ההברשה שומרת על הפרווה שלהם בריאה, מפחיתה את הצורך באמבטיות והופכת את זמן האמבטיה לפחות מאתגר. כדי להקל על הטיפוח, התחילו כשהם גור, טפלו בעדינות בכפותיהם ובפה שלהם, והפכו את הטיפוח לחוויה חיובית עם תגמולים ושבחים, תוך הבטחת בדיקות וטרינר חלקות וטיפול כמבוגרים.

היסטוריית דני ענק

ההיסטוריה של דני ענק מתחילה בימי קדם, עם רישומים הדומים להם שנמצאו בחפצים מצריים ובמקדשים בבבלים. מאמינים שמקורם של כלבים דומים בטיבט ונסחרו על ידי האשורים ליוונים ולרומאים. כלבים אלה היו ידועים בתחילה בשם כלבי חזיר ושימשו לציד חזירים.

במאה ה-16 הם כונו בפי האצילים הגרמנים “כלבים אנגליים” ואחר כך “כלבי חדר”. השם “הדני ענק” הופיע בשנות ה-1700 כאשר חוקר טבע צרפתי ראה בדנמרק גרסה דקה יותר דמוית גרייהאונד. מגדלים גרמנים חידדו את הגזע, מה שהוביל למראה האלגנטי שלו כיום. בשנת 1880 הם הקימו את השם “דויטשה דוגה” (כלב גרמני). גם מזגו של הגזע נהיה עדין עם הזמן. מועדון הדני הגדול של אמריקה הוקם בשנת 1889, והוא הפך לאחד ממועדוני הגזע המוקדמים ביותר שהצטרפו למועדון הכלבנות האמריקאי.

חטיפים לכלבים:

4 חטיפים לכלב סופר סנאק ברווז Super Snack

50.00

4 חטיפים לכלב סופר סנאק עוף Super Snack

50.00

4 חטיפים לכלב סופר סנאק סלמון Super Snack

50.00
עוד
עוד
דילוג לתוכן