דוג דה בורדו
ארץ מקור
צרפת
משקל ממוצע
45 ק”ג
גובה ממוצע
58-69 ס”מ
רמת אנרגיה
בינונית
תוחלת חיים
8 – 12 שנים

שם הכלב: דוג דה בורדו

דוג דה בורדו

מקורו באזור בורדו של צרפת לפני 600 שנים או יותר. הוא ידוע בראשו העצום, בטמפרמנט חסר הפחד ובגוף החזק שלו. הדוג דה בורדו הגיע לראשונה לתשומת ליבו של הציבור האמריקני עם יציאת הסרט של טום הנקס, טרנר והוץ’, ב-1989, וצבר פופולריות מאז.

כלב משפחה מסור ומלא חיבה, יש לו מוניטין של כלב מתוק וצייתן, אבל הוא יכול גם להיות עקשן ויהיר. הכשרה סבלנית ועקבית היא הכרחית, וכך גם סוציאליזציה מוקדמת ונרחבת כדי למנוע תוקפנות כלפי בעלי חיים אחרים ותוקפנות לא מוצדקת כלפי זרים. נאמן, בטוח בעצמו וטריטוריאלי, הוא כלב שמירה מעולה שמסוגל גם להתחרות בענפי ספורט ופעילויות רבות.

מראה חיצוני

הדוג דה בורדו, הנקרא לחילופין מסטיף בורדו או מסטיף צרפתי, הוא גזע כלבים גדול ורב עוצמה המתגאה בעבר עתיק. כלב זה מפגין מבנה גוף חזק ושרירי. המאפיינים הבולטים שלו כוללים ראש מיוחד המסומן במצח בולט, קמטים עמוקים ולסת אימתנית. בדרך כלל, לדוג דה בורדו יש עיניים כהות המוגדרות לרווחה, יחד עם אוזניים בגודל בינוני תלויות מטה. הגזע מאופיין בפרווה קצרה ודחוסה, המגיעה בגווני חום שונים, לעיתים מלווה במסכת פנים.

תכונות אופי

הדוג דה בורדו מאופיין בהתנהגות רגועה ועדינה, מה שהופך אותו לבחירה אידיאלית עבור משפחות. הגזע, הידוע בנאמנותו ואהבתו כלפי בעליו, מפגין גם אינסטינקטים מגנים, מה שהופך אותו לכלב שמירה מצוין. למרות גודלו המרשים, הדוג דה בורדו סבלני וסובלני, במיוחד עם ילדים, ונוטה להיות שמור עם זרים. הוא בעל חשיבה עצמאית, הדורש אימון עקבי, והוא מתאים לאורח חיים רגוע עם פעילות גופנית מתונה. סוציאליזציה, אימון וטיפול עקבי הם חיוניים לעיצוב דוג דה בורדו ככלב מאוזן.

בריאות

הדוג דה בורדו, כמו כל הגזעים, יכול להיות רגיש לבעיות בריאותיות ספציפיות. אלה כוללים מצבים תורשתיים כמו דיספלזיה של מפרק הירך והמרפק, בעיות לב כגון קרדיומיופתיה מורחבת, הפרעות בעפעפיים ורגישות בעור. נפיחות, דאגה רצינית, דורשת טיפול וטרינרי מיידי.

תזונה

דוג דה בורדו, בהיותם כלבים גדולים, נהנים מתזונה איכותית ועשירה בחלבון ושומן. שגרת האכלה שלהם צריכה להיות מורכבת משתיים עד שלוש ארוחות ביום, כאשר הכמות נקבעת על ידי גורמים כמו גיל, רמת פעילות ומטבוליזם אינדיבידואלי. מניעת האכלת יתר היא חיונית, שכן דוג דה בורדו נוטים לעלייה במשקל ולהשמנה. עצות האכלה עיקריות כוללות בחירת מזון פרימיום לכלבים המיועד לגזעים גדולים, הימנעות מעודף פחמימות או שומן, שמירה על לוח הזמנים עקבי של האכלה, ניטור קבוע של משקל והתאמת צריכת המזון בהתאם.

רמת אנרגיה

יש להם דרישות פעילות גופנית מתונות. הליכות סדירות, זמן משחק וגירוי מנטלי חשובים כדי לשמור אותם מרוצים.

משפחה
כלבים גזעיים
שגרת טיפוח

הפרווה הקצרה של דוג דה בורדו היא בעלת תחזוקה נמוכה יחסית. הברשה רגילה שומרת על בריאות הפרווה שלהם, ויש לנקות את קפלי העור כדי למנוע זיהומים

חטיפים לכלבים:

4 חטיפים לכלב סופר סנאק ברווז Super Snack

50.00

4 חטיפים לכלב סופר סנאק עוף Super Snack

50.00

4 חטיפים לכלב סופר סנאק סלמון Super Snack

50.00
עוד
עוד
דילוג לתוכן