חתול יערות נורבגי
ארץ מקור
נורבגיה
משקל ממוצע
4.5-7.5 ק”ג
גובה ממוצע
20-25 ס”מ
רמת אנרגיה
גבוהה
תוחלת חיים
12-16 שנים

שם החתול: חתול יערות נורבגי

חתול יערות נורבגי, הידוע גם בשם Wegie, הוא גזע מפואר ומלכותי שמקורו בנורבגיה. חתולים אלו ידועים בגודלם הגדול, במבנה החזק ובפרוותם העבה, המותאמת בצורה מושלמת לאקלים הסקנדינבי הקשה. עם אוזניים מפוצצות, זנב עבה  ופרווה על כפותיהם, לחתול היער הנורבגי יש מראה פראי וקסום.

מעבר לתכונות הפיזיות הכובשות שלהם, לחתולי היער הנורבגיים יש אישיות עדינה וידידותית. הם ידועים כבני לוויה מלאי חיבה, אוהבים וחברותיים. למרות גודלם המרשים, הם חינניים וזריזים, ידועים ביכולות הטיפוס והציד המעולות שלהם. חתולים אלה הם אינטליגנטים וסקרנים, לעתים קרובות נהנים מזמן משחק אינטראקטיבי ומצעצועי פאזלים. חתול היער הנורבגי הוא בחירה נפלאה למשפחות שמעריכות חתול עם קשר חזק ומגע של יופי בלתי מאולף.

מראה חיצוני

חתול יערות נורבגי הוא גדול, בעל עצמות כבד, עם פרווה מרשימה ושרירי . בעל ראש משולש, עם צוואר עבה ושרירי. האוזניים בגודל בינוני והסנטר חזק, אך מעט מעוגל.

תכונות אופי

חתולי היער הנורבגיים ידועים באינטליגנציה שלהם ובאופי החביב שלהם, לעתים קרובות בהשוואה לזה של כלבים. יש להם מוניטין של הסתגלות, סקרנות וחוסר פחד בגישתם לעולם. לחתולים אלה יש סקרנות טבעית ומפגינים התנהגות נועזת בחקר הסביבה שלהם. האישיות המרתקת והשנינות שלהם הופכים אותם לבני לוויה מענגים למי שמחפש חבר חתולי אינטליגנטי וחברותי.

בריאות

חתולי יער נורבגיים נוטים למחלה הנקראת קרדיומיופתיה היפרטרופית, שעלולה להוביל לאי ספיקת לב. אמנם מצב זה אינו בר ריפוי, אך ניתן לטפל בו באמצעות תרופות לכל החיים.

תזונה

לחתול היער הנורבגי לוקח בדרך כלל עד 5 שנים להגיע לבגרות מלאה. במהלך תקופה זו, חשוב לספק להם מזון לחתולים המתאים לגילם, גודלם, רמת הפעילות ולכל מצב בריאותי ספציפי שיש להם. לחתולים אלו עשויה להיות העדפה לחלבון גבוה ותכולת בשר גבוהה בתזונה שלהם. בנוסף, בשל גודלם הגדול, ייתכן שתבחין שיש להם תיאבון גדול יותר בהשוואה לחתול הממוצע.

רמת אנרגיה

חתולי יער נורבגיים ידועים ברמות האנרגיה הגבוהות שלהם. החתולים הידידותיים והחכמים הללו משגשגים באינטראקציה ונהנים להיות חלק פעיל מהסביבה המשפחתית שלהם. יש להם אופי שובב ואוהבים לעסוק במשחקים ופעילויות. מקובל שחתולי היער הנורבגיים פולטים קולות “מצפצפים” גבוהים, מה שמוסיף לקסם הייחודי ולאופי התקשורתי שלהם.

משפחה
חתולי יער נורבגיים קשורים למיין קון.
שגרת טיפוח

למרות הפרווה הצפופה והארוכה שלהם, חתולי היער הנורבגיים הם בעלי תחזוקה נמוכה באופן מפתיע בכל הקשור לטיפוח. הם מיומנים מאוד בטיפוח עצמי ומקדישים זמן רב כדי לשמור על הפרווה שלהם במצב טוב. כתוצאה מכך, הברישו אותם פעמיים בשבוע כדי למנוע קשרים ולשמור על המראה היפה שלהם. עם יכולות הטיפוח הטבעיות שלהם, חתולי היער הנורבגיים מקלים על בעליהם לשמור על מראה הפרווה שלהם נהדר במינימום מאמץ.

סוגי מזון מומלצים:

ג’וסרה סניור 2 קג אוכל לחתולים מבוגרים Josera Senior

85.00

קיפי מעדן פטה סלמון 400 גר Kippy Pate Salmon

8.00

אתנה סטיקים לחתול סלמון ופורל 50 גרם

20.00

מדריכים לחתול

עוד
עוד
דילוג לתוכן