אנגורה טורקי
ארץ מקור
טורקיה
משקל ממוצע
2.5 – 5 ק”ג
גובה ממוצע
20-25 סנטימטר
רמת אנרגיה
גבוהה
תוחלת חיים
12-18 שנים

שם החתול: חתול אנגורה טורקי

האנגורה הטורקית היא זן שובה לב של חתולים הידוע ביופיו המדהים ובהתנהגותו החיננית. מקורו בטורקיה, גזע זה מוקר במשך מאות שנים בשל המראה האלגנטי שלו והפרוות המשי הארוכה שלו. הפרוות שלהם מגיעות בצבעים שונים, כולל לבן, שחור, כחול . אחד המאפיינים הבולטים של האנגורה הטורקית הוא עיניהם הבולטות בצורת שקדים, שיכולות להיות כחולות, ירוקות או ענבר, דבר המוסיף לקסם שלהן.

בנוסף לקסם הפיזי, האנגורות הטורקיות ידועות באופיים השובב והאנרגטי. יש להם סקרנות טבעית ואוהבים לחקור את הסביבה שלהם. חתולים אלה הם קופצים ומטפסים זריזים, מה שהופך אותם למיומנים בהגעה למקומות גבוהים. יש להם מוניטין של למידה מהירה, מה שהופך אותם למועמדים מצוינים לצעצועים ומשחקים אינטראקטיביים שמגרים את מוחם ומשעשעים אותם.

מראה חיצוני

האנגורה הטורקית היא זן קשוח אך גמיש של חתולים. יש להם גוף ארוך, רגליים דקות וזנב חינני. עם אוזניים גדולות ועיניים רחבות, לחתול הזה יש מראה בולט. למרות המראה העדין שלה, האנגורה הטורקית בעלת עצמות חזקות וחזה צר, מה שמדגיש את כוחה וזריזותה. אחד המאפיינים הבולטים הוא הפרווה הרכה , שמוסיפה לאלגנטיות הכללית .

תכונות אופי

חתול האנגורה הטורקי ידוע באופיו המתוק והעדין. גזע זה נאמן ומלא חיבה, יוצר קשרים חזקים עם בעליו. עם זאת, הוא יכול להיות רגיש לשינויים פתאומיים בסביבתו, ולכן חשוב לספק להם אווירה יציבה ועקבית. לאנגורה הטורקית יש צד שובב והיא נהנית לעסוק בזמן משחק אינטראקטיבי. הם מעריכים שיש מגוון של צעצועים כדי לבדר אותם ולעורר אותם נפשית.

בריאות

בדרך כלל הם חתול בריא, עם זאת, אנגורות טורקיות עם פרווה לבנה ועיניים כחולות נוטות לחירשות. חלק מהאנגורות עלולות לפתח מצב לב הנקרא קרדיומיופתיה היפרטרופית: הצורה הנפוצה ביותר של מחלת לב בחתולים.

תזונה

אנגורה טורקית בדרך כלל מסתדרת טוב עם מזון לחתולים בוגרים באיכות גבוהה המספק את כל התזונה הדרושה. אם האנגורה צריכה דיאטה, ניתן לשקול נוסחת אוכל למשקל בריא התומך בצרכים הספציפיים שלהם. במהלך השנה הראשונה לחייהם, יש להאכיל גורי חתולים אנגורה טורקית במזון חתלתולים מנוסח במיוחד כדי לתמוך בגדילתם ובהתפתחותם.

רמת אנרגיה

האנגורה הטורקית היא חתול מתוק ועדין, הידוע בנאמנותו ובטבעו החיבה. עם זאת, הוא יכול להיות רגיש לשינויים פתאומיים בסביבתו. גזע זה אוהב לשחק ונהנה לקבל מבחר של צעצועים כדי לבדר אותם.

משפחה
חתולים
שגרת טיפוח

שמרו על פרוות האנגורה הטורקי על ידי הברשה פעם או פעמיים בשבוע עם מסרק בעל שיניים עדינות או מברשת חלקה יותר כדי להסיר שיער עודף ולמנוע קשרים.
במהלך הקיץ, הברישו לעתים קרובות יותר כדי למנוע כדורי שיער.

סוגי מזון מומלצים:

פרוצ’וייס מזון יבש לחתולים- כבש ואורז 15 ק”ג Prochoice פרו צ’ויס

309.00
מבצע 8%

פנסי פיסט Fancy Feast מעדן דג לבן ועוף

5.50
מבצע 8%

מעדן פנסי פיסט – 10 י’ח במבצע פורינה

55.00

מדריכים לחתול

עוד
עוד
דילוג לתוכן